De Nieuwe Stad heeft een eigen icoon gekregen in campagne Wij Amersfoort
Met trots presenteert De Nieuwe Stad hun eigen icoon, ontworpen door Studio ddo als onderdeel van Wij Amersfoort. Een initiatief van Citymarketing Amersfoort, waarmee de unieke identiteit van de stad Amersfoort in de spotlights wordt gezet.
Wishful Thinking Doing: kunst, licht en positiviteit
Het icoon, waarin het Poorthuis centraal staat, vertelt het verhaal van de transformatie van een gesloten fabrieksterrein naar het bruisende gebied dat De Nieuwe Stad vandaag de dag is. Kenmerkende elementen zoals de vlaggenmast en de schoorsteen maken het ontwerp compleet. Het Poorthuis is een belangrijk symbool voor de transitie van het gebied. Ooit de grens van de voormalige Prodentfabriek, werd het in 2014 geopend als toegangspoort naar De Nieuwe Stad. Het gebouw herbergt ook het lichtkunstwerk Wishful Thinking Doing van Tjeerd Veenhoven, dat positiviteit en actie symboliseert – kernwaarden die zowel Veenhoven als Schipper Bosch drijven.
De Nieuwe Stad is trots op de samenwerking met Citymarketing Amersfoort en Studio ddo. Het nieuwe icoon vangt de verbinding en creativiteit van De Nieuwe Stad en is daarmee een kleurrijke toevoeging aan de rijke verzameling iconen die de stad Amersfoort uniek maken.